For to måneder siden formulerte jeg noe jeg kalte "lærerens problemer". Der er det en setning med følgende innhold:
Elevene mine forstyrrer meg i undervisningen min
I dag har jeg vært på planleggingsdag på min nye skole, der ga rektor oss mange kjennetegn på hva som var god skole. Ett av dem var dette:
Læreren forstyrrer ikke elevene i deres læring
Sånn kan det se ut - fra den andre siden. :)
3 kommentarer:
:-)
Meiner å hugsa at lærarar generelt stiller oppfølgingsspørsmålet til det første spørsmålet etter eitt sekund... Så når eleven akkurat har begynt å formulera det første svaret i hovudet kjem læraren med spørsmål nummer to.
Guttorm: Lærere (meg selv inkludert) er fryktelig flinke til å avbryte elevers tankerekker, stoppe dem når de er i siget, bytte time når de nesten er ferdige og henge oss opp i små bagateller i stedet for å se de store seirene. Men vi kan jo forbedre oss. :)
Legg inn en kommentar