søndag 16. januar 2011

Musikalsk krisehjelp

Jeg driver og lager musikkplan, og vil la elevene komponere elektronisk musikk. Foreløpig plan er å bruke det nettbaserte gratisprogrammet Soundation. Det har både trommemaskin og et OK utvalg av melodiinstrumenter, og kan også lagre innspilt vokalspor fra mikrofon. Eneste problemet jeg har støtt på, er at innspilt mikrofonlyd ikke lagres uten at du oppgraderer til betalt abonnement, men det kan løses ved å spille inn musikken i f.eks. Audacity og legge på vokal der.

Her er en låt jeg har laget i kveld, ment som utforsking for min egen del og demonstrasjon for elevene. Filen er spilt inn i Audacity, eksportert som mp3-fil og lastet opp til Soundcloud.

Musikalsk krisehjelp by Nissemann

4 kommentarer:

Anonym sa...

du trenger virkelig musikalsk krisehjelp ! :) hahhahaha

Nissemann sa...

Oh yes!

Ps. Det er lov å være vittig på min bekostning under fullt navn her, jeg er ikke hårsår og hadde ikke lagt ut denne filen på bloggen min hvis jeg ikke tålte å bli latterliggjort. :)

Chris sa...

Jeg tenker det er nydelig arbeid, jeg. Helt glimrende å lage slike instruksjonsfiler til elevene, og du gjør utrolig mye bra som er til inspirasjon for oss andre hyperdigitale mennesker.

Nemlig!

Nissemann sa...

Oi, det var litt av en attest! Hjertelig takk! Jeg er sånn skrudd sammen at én positiv kommentar veier mye tyngre enn hundre negative.

Det er derfor jeg våger å blogge. :)

Og i dette tilfellet var det en positiv kommentar fra en dyktig "hyperdigital" lærer i forhold til en anonym tøysekommentar. Easy match!

Forøvrig sporer jeg trafikken på bloggen min, og har registrert ip-adressen, bosted, nettleverandør, operativsystem, nettleser, skjermoppløsning og "refering link" til denne besøkende. Bare sånn i tilfelle jeg skulle få kommentarer som jeg ønsker å gå videre med.